Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ściąganie w prawo ciekawy przypadek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ściąganie w prawo ciekawy przypadek

    Witam,

    W tym roku (lipiec/sierpień) mam zamiar pozwiedzać Wielką Brytanię. Jadę swoim samochodem i mam kilka pytań dla tych, którzy już byli lub mieszkają w UK.
    Trasę mam mniej więcej wyznaczoną- do Niemieckiej granicy potem w stronę Koloni, Belgia, Francja i przeprawa w Calais do Dover. Niestety eurotunelem nie możemy jechać, ponieważ samochód jest na LPG

    1. Czy trzeba/ warto rezerwować bilet na prom?
    2. Gdzie warto się udać?(po Londynie samochodem raczej nie pojeździmy, także będziemy korzystać z komunikacji miejskiej)
    3. Czy autostrady są płatne? Wyczytałem, że są płatne niektóre odcinki tuneli, mostów itd.
    4. Co z noclegami? Jedziemy na dziko, czy na polach kempingowych można od strzała dostać miejsce?
    5. Co musi być na wyposażeniu samochodu? Wiem, że samochód jest zarejestrowany w PL i ma mieć wyposażenie takie jak w PL, ale dla świętego spokoju wolę zaopatrzyć się w niezbędne elementy, które są wymagane w UK.
    6. Jest problem z tankowaniem LPG?
    7. Jak wygląda opieka medyczna? Warto wykupić dodatkowe ubezpieczenie?
    8. Co z przystosowaniem samochodu? Wiem, że są naklejki na reflektory, żeby nie oślepiać tych jadących z przeciwka.
    9. Co z wjazdem samochodem z 91 roku do większych miast? Mają jakieś ograniczenia?

    Mamy łącznie 11 dni na zwiedzanie. Liczę na Waszą pomoc.

  • #2
    Ściąganie w prawo ciekawy przypadek

    Witajcie
    Po zakupieniu używanej O2 (bitej w prawe czoło) miałem problem ze ściąganiem w lewo i kierownicą przekręconą o 10 st. w prawo.
    Pojechałem przed zakupem żeby sprawdzić zawieszenie na stacje diagnostyki.
    Diagnosta sprawdził i poinformował mnie o najczęstszych bolączkach zawszenia, potwierdził że zawieszenie sprawne brak luzów itp.

    Wymieniłem opony tylne dając tam w miale jeszcze dobre przednie a na przód założyłem nowe.
    Ze ściągającą nadal w lewo O2 i i kierownicą 10 st. w prawo pojechałem na geometrie do najlepszego w okolicy zakładu geometrii polecanego zresztą.
    Zleciłem zrobienie zbieżności przód i na wszelki wypadek tył co zresztą było słuszne bo tył też coś bolało. Zwróciłem też uwagę na ten przechył kierownicy i czy niedało by się tego naprostować.
    Po około godzinie inżynier wysłał mnie na sprawdzenie i kazał wrócić z wnioskami.
    Wróciłem mówiąc: "teraz jedzie jak po szynach tylko ta kierownica jest nadal w prawo zrucie coś żeby była prosto". Wiec ponownie na warsztacik i znowu test. kierownica prawie prosto tylko że O2 ściąga na prawo. Wytłumaczono mi że jak klient życzy sobie żeby kierownica była prosto to nie będzie to zgodne z tym co ustawiają na maglownicy, wiec powiedziałem że wole prosto jechać i mieć krzywą kierownicę - no i powrócili do ustawień z przed mojej zachcianki.

    Kupiłem kabelek do vcds po to żeby pousuwać inne problemy, w tym tempomat niedziałający.
    Stwierdziłem, że skoro robię przy manetkach i ściągam kierownice, to może by ją tak wykrzywić tzn. wyprostować,
    tak wiec zrobiłem (tempomat też naprawiłem ).
    Jadę sprawdzić tempomat a tu mi auto na prostej kierownicy już teraz, ściąga na prawo.
    Potrafi to ktoś wytłumaczyć.

    Komentarz


    • #3
      Hmmmm... Ale ściąga samochód w prawo czy kierownica sama skręca się w prawo?
      Masz czujnik kąta skrętu w maglownicy wiec takie przestawienie kierownicy na kolumnie nie powinno mieć żadnego znaczenia dla samochodu i jego głupiej elektroniki. Jak dla mnie to albo sprawdzasz go na złej drodze, albo sam sobie wmawiasz że przy skreconej kierownicy jedziesz prosto, a jego tak naprawdę ściąga.
      Panowie co robili Ci geometrie to wątpie ze są najlepsi w okolicy (chyba lepiej zmień warsztat) bo wyprostowanie kierownicy robi się albo tak jak Ty zrobiłeś albo kręcąc drążkami kierowniczymi. Przy prostym samochodzie i dobrze ustawionej geometrii nawet nie trzeba ponownie podłączać sprzętu, tylko o pewien kąt przekręcić drążki... 10 min roboty.
      Dla pewności możesz jeszcze zrobić ustawienie kąta zerowego czujnika kąta skrętu, ale wątpie że cos pomoże.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz


      • #4
        Dzisiaj jeździłem z odpalonym vcds.
        Zamieszczone przez Kicer
        Masz czujnik kąta skrętu w maglownicy wiec takie przestawienie kierownicy na kolumnie nie powinno
        tu się nie zgodzę w CM 44(assist control) jest czujnik który pokazuje wychylenie kierownicy w stopniach od poziomu.
        Ponownie wykręciłem kierownicę, zgrałem cechy na piaście i kierownicy.
        Podczas jazdy po środku ulicy na mój "wprost" CM44 pokazywał kąt kierownicy -10 st. +- 1 st.

        Zamieszczone przez Kicer
        tylko o pewien kąt przekręcić drążki... 10 min roboty
        Przecież opisałem to w pierwszym poście. wykonali to na moje życzenie i objaw był podobny.
        Jutro sprawdzę odczyt z CM16 maglownicy, bo dzisiaj tego nie zrobiłem, a pewnie by się wyjaśniło

        Komentarz


        • #5
          a3i,

          Link

          zadzwoń, umów się, będziesz zadowolony


          z Mysłowic masz moment do Katowic
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz


          • #6
            Ale widzę kombinacje... Ustaw na znaki kierownice tak jak powinno być. Jedziesz na zbieżnosć ustawiasz kierownice idealnie na srodek i reguluje się drążkami. Po teoretyczny ustawieniu odpalasz auto ruszasz kilka razy lewo prawo i znowu ustawiasz idealnie na środek i ewentualnie korygują ustawienia na drążkach. Po takim ustawieniu podpinasz vcds i zerujesz G85 i musi być poprawnie.Jeżeli kierownica nie stoi idealnie na środku i auto skręca,ale po przytrzymaniu kierownicy na srodku auto jedzie prosto-ponowna adaptacja/zerowanie G85. Jeżeli przy kierze na wprost,ściąga-zbieżność do poprawki.
            Moje projekty car detailingowe
            VW Touran 2.O TDI
            BMW X6 35d
            więcej na PW

            Komentarz


            • #7
              Dzięki Luki , byłem u panów z Ochojca na geometrii, wyprostowali co mogli i teraz pozostaje mi wizyta u blacharza.
              Łoże mimośrodu tył lewe wspawane w złe miejsce.
              Panowie powiedzieli że takiej angielskiej roboty jeszcze nie widzieli.

              Komentarz


              • #8
                a3i, no problem :!:
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X